روشی مطمئن برای اصلی کردن ویندوز XP

روشی مطمئن برای اصلی کردن ویندوز XP(بدون نیاز به هیچ برنامه ای

از زمانی که مایکروسافت قصد کرد که تمام ویندوزهای غیر اصل (اینجا منظور ویندوز XP است که 95% ما از آن استفاده می کنیم) را به نحوی بدون کاربرد کند و بتواند همه را مجبور به خریدن ویندوز های چند دلاری اصل کند، بحث اصل کردن ویندوز خیلی مهم شد به صورتی که هر روز شاهد ورود روش های مختلف برای اصل کردن ویندوز بودیم. اما اکثر این روش ها یک مشکل داشتند که بعد از مدتی از کار می افتادند که علتش می شد این باشه که یک برنامه به صورت غیر درست، یک تغییر در ویندوز می داد و بعد از مدتی مایکروسافت از آن آگاه می شد و حتی گاهی اوقات خود این برنامه ها ویروسی بودند. من قصد دارم روشی را بگویم که خودم 1 الی 2 سالی است که از این روش استفاده می کنم و به راحتی آخرین به روز رسانی ها مایکروسافت را دریافت می کنم و برنامه های اینترنت اکسپلورر، مدیا پلیر و … را به راحتی نصب می کنم 

 ....بقیه در ادامه مطلب

روشی مطمئن برای اصلی کردن ویندوز XP(بدون نیاز به هیچ برنامه ای

از زمانی که مایکروسافت قصد کرد که تمام ویندوزهای غیر اصل (اینجا منظور ویندوز XP است که 95% ما از آن استفاده می کنیم) را به نحوی بدون کاربرد کند و بتواند همه را مجبور به خریدن ویندوز های چند دلاری اصل کند، بحث اصل کردن ویندوز خیلی مهم شد به صورتی که هر روز شاهد ورود روش های مختلف برای اصل کردن ویندوز بودیم. اما اکثر این روش ها یک مشکل داشتند که بعد از مدتی از کار می افتادند که علتش می شد این باشه که یک برنامه به صورت غیر درست، یک تغییر در ویندوز می داد و بعد از مدتی مایکروسافت از آن آگاه می شد و حتی گاهی اوقات خود این برنامه ها ویروسی بودند. من قصد دارم روشی را بگویم که خودم 1 الی 2 سالی است که از این روش استفاده می کنم و به راحتی آخرین به روز رسانی ها مایکروسافت را دریافت می کنم و برنامه های اینترنت اکسپلورر، مدیا پلیر و … را به راحتی نصب می کنم

 

حتی چند روز پیش یک بروز رسانی که کردم، مایکروسافت یک برنامه ای روی کامپیوترم ریخت که به روشی جدید چک می کنه ویندوز اصل است یا نه که گفت:از این که ویندوز اصلی تهیه کردید و از آن استفاده می کنید متشکریم!

توجه کنید در تمام مراحل زیر باید ارتباط شما با اینترنت قطع باشد.برای اصل کردن ویندوز ابتدا شما باید به Start رفته و روی گزینه Run کلیک کنید و دستور Regedit را تایپ کنید و دکمه Ok را بزنید. حال که پنجره Registery Editor برای شما باز شد، بدون انجام کار اضافی ای به منوی Edit رفته و گزینه …Find را بزنید. در کادر پنجره باز شده تایپ کنید oobetimer سپس روی گزینه Find Next کلیک کنید و منتظر بمانید تا کلید مورد نظر را پیدا کند. سپس روی کلید oobetimer راست کلیک کرده و گزینه Modify را انتخاب کنید. در پنجره ظاهر شده تمام حرف ها، علامت ها و اعداد را پاک کنید به صورتی که فقط 4 صفر بماند که شما نمی توانید آنها را پاک کنید، Ok را یزنید و از تمام برنامه ها بیرون بیایید.

دوباره به
Start رفته و گزینه Run را انتخاب کنید و این بار دستور زیر را وارد کنید.(اگر خواستید خودتان دوباره تایپ کنید، به اشتباهی که اکثرا شاید با آن مواجه بشید توجه کنید که در زیر به آن اشاره شده است.(امیدوارم تفاوت را فهمیده باشید! به فاصله بین exe و a/ توجه کنید.))
systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a% : درستsystemroot%\system32\oobe\msoobe.exe/a% : اشتباه

که به نظر من همین دستور را به راحتی در
Run کپی کرده و خیال خود را راحت کنید. سپس Ok را بزنید. حال در پنجره باز شده  گزینه ی
Yes, I want to telephone a customer service representative to activate windows

را انتخاب کرده و روی دکمه
Next کلیک کنید. سپس روی دکمه Change Product Key کلیک کرده و حال باید یک سریال اصل شرکت مایکروسافت را وارد کنید:

CB9YB-Q73J8-RKPMH-M2WFT-P4WQJ

و بر روی دکمه Update کلیک کنید و سپس تمام پنجره ها را ببندید (در صورت برگشتن به صفحه قبلی روی دکمه Remind me later کلیک کنید) و ویندوز را راه اندازی مجدد (Restart) کنید.

اگر تمام مراحل بالا را درست رفته باشید، بعد از راه اندازی مجدد ویندوز می توانید به راحتی نرم افزار های مایکروسافت را از سایت مایکروسافت دریافت کنید و حتی به راحتی ویندوز خود را بروز رسانی کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد